Foreningen »Kultivator«

Skrevet af: Mette Nygaard – 20. november 2008 kl. 10.51

»Kultivator – lokal fremstilling med omtanke« er en forening for lokale producenter og aftagere på Møn & Sydsjælland.

Foreningen er en opstartsforening, der bakker om op små nye initiativer, samt en netværksforening, hvor de forskellige producenter og aftagere (udsalgssteder og restaurationer) kan mødes og danne samarbejder på tværs.

Foreningen blev stiftet i februar 2008 og rummer pt. (november 2008) allerede alle mulige produkter, lige fra årstidens frugt og grønt, friskfanget og røget fisk, fåre-, gede- og lammekød, brød, honning, sennep, marmelade & chutney, chokolade, øl, most samt enkelte andre naturprodukter som creme og shampoo.

Den 25. november holder vi »høstgilde«, hvor vi får besøg af Nethe Plenge fra Oprør fra Maven til at sparke os igang med at definere vores værdigrundlag ‘lokal fremstilling med omtanke’ nærmere.

Læs mere på www.kultivatorsyd.dk

Skrevet af: Helle Lamlil – 28. januar 2009 kl. 13.44

Jeg synes at det lyder super fint… Jeg er på opfordring fra Camilla Plum, netop gået igang med at undersøge mulighederne for opstart af Farmers Markets på Sydsjælland og Møn, hvilket jeg mener at der er et stort behov for… Det ville jo være genialt hvis vi kunne lave et samarbejde for at fremme salget af de skønne varer som i kan tilbyde…

Jeg er at finde på Facebook i så fald det har interesse…

Mvh.

Helle Lamlil

Nyt svar til emnet »Foreningen »Kultivator««

Indsend formularen nedenfor for at tilføje et nyt indlæg til dette emne. Det er vigtigt, at man følger den gode regel med at holde sig til det emne, som diskuteres.

Tekst:
Ved adresser på internetsider, skal du skrive hele adressen – dvs. inkl. http:// – hvis adressen skal være klikbar.
Dit navn:
Din e-post-adresse:

English

Til forsiden…